marți, 4 mai 2010

Atac de panică la 9 ani ?!

" Îmi simt mâinile cum transpiră... respiraţia este grea" - aceasta este mărturisirea unui copil de clasa a III-a. De ce ? Pentru că nu poate să citească rapid, cursiv. Este o formă de dislexie. Nu este o formă urâtă, dar ea există, este conştientizată de către copil. Mama ( studii superioare) s-a autosesizat şi a cerut ajutor. Copilul are şi un rotacism ( pentru care mama nu a făcut nimic spre corectare, afirmând că i-a plăcut felul cum graseiază copilul). Confundă literele care se aseamănă vizual sau acustic ( b-d, b-p, t-d...). Are un coeficient de inteligenţă normal. Mama îl forţează să citească cât mai mult. De asemenea, mama mi-a spus că nu-i place să facă compuneri. Ceea ce nu ştie nici chiar cea mai bună învăţătoare, este că în astfel de cazuri se instituie psihoterapia în vederea dezvoltării încrederii în forţele proprii şi se practică terapii specifice logopedice ( de conştientizare fonologică, de discriminare vizuală, auditivă, tactilă). Eu sper ca într-o lună să deblochez acest copil. În logopedie contează şi charissma logopedului şi stilul lui creativ. Sper să vă pot ţine la curent cu rezultatele obţinute.

3 comentarii:

Nicoleta spunea...

Daca e baiat destept cand o sa vada ca incepe sa diferentieze sunetele/ literele si o sa citeasca corect, n-o sa-i mai fie teama sa se apuce de citit un text.
Sigur ca are un nivel crescut de adrenalina daca are constiinta "problemei"..si cine stie ce alte consecinte ale dizabilitatii lui mai are. Tineti-ne la curent cu progresele piticului. Succes.

Monica spunea...

Stimata doamna,

De curand m-am inscris in Asociatia Romana pentru Copii Dislexici, pentru ca am un baietel de 11 ani cu dislexie, disgrafie, discalculie... D-na Eva Bartok v-a recomandat cu caldura! Credeti ca ne puteti ajuta? Locuim in Bucuresti. V-am trimis un mail detaliat pe adresa de yahoo pe care mi-a furnizat-o d-na Bartok. Adresa mea de mail este nikomofag@gmail.com
Multumiri din suflet,
Monica Fagetean

Nicoleta spunea...

ce mai face copilul despre care povestiti aici?