marți, 23 martie 2010

Prima sedinta cu un caz de implant cohlear

Pe fetita am cunoscut-o saptamana trecuta. Este minionă şi are ochii rotunzi. E foarte curioasă. Când a văzut pe masa mea de lucru o mulţime de jocuri, ar fi vrut să pună mâna, să înţeleagă la ce folosesc. Mama i-a dat peste mână, iar eu i-am spus : " Lăsaţi-o să exploreze". Era ceva nou pentru ea.Ca să dezgheţ atmosfera am întrebat-o de multele bijuterii pe care le avea ( o brăţară, cercei, inel, lănţişor ). De lănţişorul de argint era agăţat un mic medalion. "E Doamne-Doamne" - mi-a spus fetiţa. Fetiţa are un vocabular destul de bogat, înţelege sarcinile... La sfârşitul şedinţei am întrebat-o pe mămică ceva şi am auzit sunetul S distorsionat. Era şi sunetul pentru care lucrasem o oră cu fetiţa. Am rugat-o pe mămică să facă exerciţiile în acelaşi ritm cu fetiţa. Ea trebuie să aibă un model de elocuţie corect. Sper ca mămica să ia totul în serios.
Când a plecat fetiţa de la cabinet am rămas cu colega mea venită să înveţe logopedie la o mică şuetă. Ea mi-a spus : " Aţi văzut că avea un fir ataşat de proteză ? " " Dar, Ada, ea nu are proteză, ci implant cohlear". Eu nu am observat acel fir şi nici proteza. Trebuie să fiu mai atentă la astfel de amănunte. Oricum, trebuie să aprofundez noţiunile despre implant cohlear.

Niciun comentariu: