joi, 30 septembrie 2010

Situatii statistice

La finalul perioadei de depistari am descoperit ceva : dacă în perioada marii preşcolarităţi sunt numeroase cazurile de dislalii polimorfe, în clasa I acest diagnostic îl găsim extrem de rar, persistând rotacismul şi parasigmatismul.De aici se poate trage concluzia că o dată maturizat aparatul fono-articulator, copiii emit mai bine sunetele. Şi totuşi... Copiii care nu au beneficiat de sprijinul logopedic sau de un educator care are ceva cunoştinţe în domeniul dezvoltării limbajului sau de suportul educativ al familiei vor rămâne cu " sechele" şi la intrarea în şcoală. Consider că ar fi extrem de util un curs de logopedie pentru cadrele didactice din gradiniţe şi şcoli pentru a înţelege efectul tulburărilor de limbaj asupra competenţelor viitoare. Ieri am întâlnit un băieţel care îşi masca defectul ronţăind un capac de stilou în timp ce vorbea şi care stătea aproape cu spatele la mine. Deci un copil conştient de " handicapul " său. Şi, tot în urma periplului prin şcoli şi grădiniţe, pot certifica că cei mai afectaţi sunt băieţii. De unde rezultă că emisfera cerebrală stânga responsabilă cu actul fonator se dezvoltă mai lent la acest sex.

Niciun comentariu: