vineri, 24 septembrie 2010

Atitudini parentale

Încă sunt în perioada depistărilor copiilor cu tulburări de elocuţie. Am găsit într-o şcoală un copilaş care mi-a răspuns cu greutate la întrebările pe care i le-am pus. L-am suspectat de întârziere în dezvoltarea vorbirii. Doamna lui învăţătoare mi-a spus " Of, dacă m-aţi putea scăpa de el ! ". I-am lăsat invitaţiile pentru copii ca să vină pentru o evaluare complexă la cabinet. Seara am primit telefon de la mama copilului. Aceasta mi-a spus că s-a întors de curând ( am înţeles că de o săptămână )din Spania şi că micuţul vorbeşte în catalană. Şi atunci i-am spus că normal ar fi fost ca mai întâi copilul să înveţe limba română şi abia apoi să fie înscris în clasa I. Răspunsul m-a bulversat. Este obligată ca la reîntoarcerea în Spania ( peste un an ) să prezinte documente cum că băieţelul a frecventat clasa I. Ştiu că cei mici sunt " minţi absorbante", dar la ce stress sunt supuşi copiii cu astfel de părinţi ! Mă gândesc că sufletul lui prea crud s-ar putea frânge. Respins de învăţătoare... Obligat de sistemul de aici şi de acolo. Şi mai ales de mamă.

Un comentariu:

Nicoleta spunea...

"Este obligata" ca la intoarcerea in Spania sa prezinte document cum ca a frecventat clasa 1a? Cine o obliga??
Daca peste un an cand se intoarce in Spania copilul trebuie sa vorbeasca in spaniola, la ce ii foloseste clasa 1a in limba romana?!
Si daca trebuie (greu cuvant "trebuie") nu ar fi mai intelept sa duca copilul la o scoala in care se preda in spaniola?
* daca tot "trebuie" (si tot nu stiu de ce "trebuie") sa mearga la scoala in limba romana, primul lucru care trebuie facut e SA SCHIMBE INVATATOAREA cu o alta mai intelegatoare si mai putin orientata pe propria prestatie!